Melor'z FotoPage

By: Melor Indah

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 24-Sep-2005 00:00 Email | Share | Bookmark
DARI KLCC KE DATARAN MERDEKA BERSAMA AYEEN

Betapa kecilnya manusia
berbanding
menara berkembar ni ek?
 
lor tengok tu
ouuuiih langit makin gelap..kita kena chow! kalo xkeujanan nanti
stelah langit cerah,kitorang
lepak di taman tepi dataran
mak guard rilex ngan kwn lepas tiup wisel&sound aku&ayeen
ayeen nak makan
kiwi
 
 
 
uncle lari ke mana tu?
 
oooo nak tengok
ni ke?
waaahhh
 
wahhhh
gumbiranya berjaya!
 
 
jam dah berbunyi
ting tong ting tong
ting!
tong!
ting!
tongssss!
lip-lap-lip-lap lampu di blakng ayeen
ayeen amik gambar orang yg minta tolong dia amikkan
bangunan
sultan abdul samad
2 menara di kuala lumpur
eh, nak naik buleh taks?
mana buleh lor
meh gi makan
ok!
lambatnya
nak makan.....
di bawah
sinaran lampu
minyak tanah...
eh bukannn!
lampu dbkl lah...
sandar skejap yeen
okok
lip lap
lip lap
lampu2
bergemerlipan
begitu juga kitakan!!!
hahaa gambar tahun 2000 @ da same place!
Hari ni aku dan ayeen bertemu setelah 2 minggu tidak ketemu. Ayeen dari pejabatnya di Ampang dan aku dari rumah menuju ke KLCC. Naik bas Rapid KL no. 15 tiket berharga RM 1.50 kemudian naik LRT Putra di Taman Melati ke KLCC dengan harga RM2.00. Jumpa ayeen dalam kedai Vincci, hehe sementara tunggu aku yang lewat ni... Maaf Yeen.

Mmmmm lepak jap kat taman KLCC tu. Baru beberapa minit, hujan dah mula turun... waaaa baru nak rileks kat situ. Dah lama tak duk situ. Mmmmm lain kalilah Yeen, rasanya mesti lepas rayalah kot. Kita piknik lah eh!!! Beli makanan, kita lepak situ, dan sesi bergambar! How a lovely moment. Waiting for dat moment!!!

Who wanna joint us???

Memandangkan ujan lebat, kitorang masuk ke dalam semula dan suku tawaf KLCC tu. Hehehe pastu kitorang decide ke Dataran Merdeka.... Yup naik LRT lagi, RM1.60 turun di Masjid Jamek menapak sampai ke taman bunga tepi sungai yang dekat ngan Dataran tu... ihkhihk kitorang kena marah ngan Mak Guard kat situ pasal duduk kat atas batu bata tepi bunga...hahaha siap kena tiup wisel tu! alaaaaa padahal sebelum tu ada beberapa orang cina, tak kena marah pun. bila diorang blah, kitorang kena marah?! Pelik aaaaa......

Oklah memandangkan beberapa orang dah beredar dari bangku, kitorang duk situlah plak, dan ayeen makan kiwi!

Pastu kitorang ke Dataran dan lihat orang main Chinggei (macam ni ke ejaannya?) Pertama kali tengok orang main ni. Bila hari makin malam, tanglung-tanglung yang berderetan tu mula dinyalakan, cantik!



Pastu dinner time!!! Makan kat D'Tebing. Kalo dulu selalu orang sebut 'benteng'. dan aku lebih selesa sebut benteng.

Time to go home... tapi semasa dalam perjalanan ke stesyen bas di Sogo tu, heheeh kitorang sempat agi bergambar!!!


tahun 2000


tahun 2005



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net