Melor'z FotoPage

By: Melor Indah

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Thursday, 13-Mar-2008 11:11 Email | Share | | Bookmark
Lirik Lagu Rossa - Ayat Ayat Cinta


Desir pasir di padang tandus
Segar sang pemikiran hati
Terkisah ku di antara
Cinta yang rumit

Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekedar cinta
Pengorbanan cinta yang agung Kupertaruhkan
Maafkan bila ku tak sempurna

Cinta ini tak mungkin ku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cintaku padamu
Bila bahagia mulai menyentuh

Seakan ku bisa hidup lebih lama
Namun harus kutinggalkan cinta
Ketika ku bersujud


Thursday, 13-Mar-2008 02:00 Email | Share | | Bookmark
Novel AAC

alhamdulillah aku sudah khatam membaca buku Ayat-ayat Cinta (AAC) ! berjaya....
Novel ni memang bagus, dan aku boleh 'recommend' baca buku ni kepada teman2ku.... aaahhh tapi ending nya sedih sekali... Maria meninggal... sekarang aku faham mengapa Yudhi sedih dan menangis tengok movie ni.

apa yg menarik tentang novel ini ialah betapa kesungguhan fahri untuk memperjuang dan mempertahankan imannya dan Islam. dia sanggup menterjemahkan beberapa buku yg ada menerangkan tentang Islam dan kehidupan kepada Alicia, wartawan non-muslim dari Amerika. malah sambil belajar, dia berusaha mengumpul duit dengan meterjemahkan karya2 berbahasa arab ke dalam bahasa indonesia, dan dikirim ke Indonesia. Dengan uang itulah dia meneruskan pembelajarannya di Universiti Al-Azhar.

Fahri bukan lelaki yg terlalu memikirkan untuk bercinta kerana dia merasakan tidak layak untuk tackle wanita, malah baginya, tidak ada salahnya wanita itu sendiri yg menyatakan kepadanya. Dia seorang lelaki yg pemalu dan benar2 memartabatkan wanita.

pelbagai ujian yg diterima, paling menarik adalah adegan-adegan di dalam Metro Mahattah & sewaktu Fahri di dalam penjara..... bagaimana dia bertengkar dengan orang-orang Arab yg terkenal dengan kedegilannya, dan di penjara tu, Fahri diseksa tanpa usul periksa....adusss geramnya! hahaha masa baca part tu, ada sedikit emosi! marahlak aku pada arab2 tu... memang kurang asam pegawai polis/penjara tu.... fahri di sumbat roti sampai ke anak tekak. disebat. dipaksa mengaku salah, walau dia mempertahankan bahawa dia tidak bersalah! ahhhh kejam....

mmm membaca novel ni, memberi perangsang untuk aku pergi melancong ke Mesir! Alexandria, makam nabi danial, makam lukman, sungai nil seperti ingin menjejaki tempat2 yg dilalui fahri....

memang kekadang aku sendiri geram dengan orang arab ni... pernah beberapa kali aku tunggu teksi, adalah orng2 arab ni suka potong queue! padahal kitorang ni, punyalah beratur panjang dan lebih tunggu lama, ni senang2 potong q pergi depan sekali dengan slambanya!!! tapi syukur, mostly selalunya pemandu teksi tu takmo amik diorang...heheheh...

dan menurut wira (adikku), sewaktu dia pernah bekerja housekeeping di hotel yg berbintang, dia paling tak suka nak kemas bilik orang arab.
nak tau kenapa? sebab bilik yg paling bersepah adalah bilik orang arab. sampah sarap sukahati je campak kat lantai. padahal tong sampah kan ada!



Thursday, 6-Mar-2008 11:09 Email | Share | | Bookmark
Cinta menurut Yudhi...

hari ni kitorang ym lagi... heheehe bertanyakan ada calon untuknya tak?
mmm aku nak kenalkan dia pada siapa yer?
masalahnya teman2ku semuanya lebih tua daripadanya... gadis muda2 yg ku kenal siapa?


ni kata-kata dari yudhi tentang cinta...

'cinta ga akan kemana-mana
cinta itu seperti hati
cinta itu bukan channel tv,
bagiku
cinta itu adalah cinta
gila dibuatnya adalah kegilaan dan sifat cinta
jika jauh jadi pemisah
maka teguh hati menjadi alasan untuk mencinta
cinta perjuangan
cinta itu pengorbanan
maka, ga ada alasan untuk mencintai
cinta itu sakit tapi menyenangkan... '


yudhi, anak muda dari tenggarong, kalimantan timur... merupakan duta bahasa untuk daerah kalimantan timur, indonesia...



Thursday, 28-Feb-2008 13:58 Email | Share | | Bookmark
Missing

there's something missing..... di mana, ke mana, mengapa? sampai bila?


Wednesday, 27-Feb-2008 13:32 Email | Share | | Bookmark
masih lagi tentang AYAT-AYAT CINTA

Mmmm petang tadi Yudhi sms aku dari kejauhan nun dari Tenggarung, Kalimantan Timur.
Katanya dia sedang beratur membeli tiket wayang AYAT-AYAT CINTA....wah wah wahhh..... jeles-jeles-jeles... hahaah sedangkan aku sedang dalam bilik mesyuarat... mmmm ada ke kemungkinan movie ni akan ditayangkan di malaysia? entahlah... tunggu dan lihat, kalau takde, aku akan cari dvd cerita ni.....



n just now... aku sms dia lagi... katanya dalam movie tu ceritanya lain skit, taklah sebijik bulat2 macam dalam novel- alah biasalah tu ada tokok tambah tolakkan.... n sedih sekali ceritanya... ni yg buat aku tak sabar nak nonton.....huhuhuhu


[<<  <  1  2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net